Maciej Schmidt
ekspert AR
O mnie
Maciej Schmidt
rocznik 1984
Zapalony programista, grafik, freelancer, miłośnik nowoczesnych technologii, w skrócie: informatyczny człowiek orkiestra.
Od kilku lat specjalizuje się w technologii Augmented Reality (AR, Rzeczywistość Rozszerzona) oraz tworzy aplikacje użytkowe i gry mobilne.
Od 2007 roku prowadzi firmę MASKOM.pl świadczącą zaawansowane rozwiązania informatyczne dla biznesu.
Prelegent na temat Augmented Reality na wielu konferencjach w branży IT. W swoim portfolio posiada realizacje dla wielu uznanych firm polskich i zagranicznych.
Najważniejsi klienci
Curriculum Vitae
Edukacja
- 2003 – 2008 Uniwersytet Zielonogórski
Tytuł magistra inżyniera, Kierunek: Informatyka,
Specjalność: Inżynieria oprogramowania,
Tytuł pracy magisterskiej: Ergonomiczne metody wprowadzania tekstu dla urządzeń mobilnych
Zainteresowania
- Nowinki w zakresie AR i VR
- Nowoczesne technologie
- Astronomia i SpaceX
- Jeden z dziesięciu (finalista)
Doświadczenie
- 2007 – teraz
Własna działalność gospodarcza MASKOM.pl
– zakres usług: Augmented Reality, aplikacje i gry mobilne, strony i sklepy internetowe, oprogramowanie na zamówienie - 2009 – 2011
Optarget Sp. z o.o. w Zielonej Górze
– specjalista ds. Digital Signage, oprogramowania telebimów LED oraz Prawa Zamówień Publicznych
Języki obce
- Angielski techniczny – biegły
- Niemiecki – podstawowy
Umiejętności
Prelekcje i wystąpienia
Prelegent i mówca na temat Augmented Reality m.in. na:
- Mobilization 4 for Mobile Conference w Łodzi (październik 2014) – Wprowadzenie do Augmented Reality dla laików i dla developerów
- JUG Zielona Góra (grudzień 2014) – Wprowadzenie do technologii Augmented Reality
- Mobile Trends Conference 2015 w Krakowie (luty 2015) – Augmented Reality is cool!
- Kongres Mobilny w Warszawie (kwiecień 2015) – Augmented Reality – kolejna mobilna rewolucja?
- Geek Goes Chic Meetup w Warszawie (maj 2015) – Augmented Reality w branży i prasie Fashion
- 4 developers w Warszawie (kwiecień 2016) – Jak AR i VR pomogą w promocji Twoich produktów?
- Professional Mobile Conference w Warszawie (czerwiec 2016) – Jak AR i VR pomogą w promocji Twoich produktów?
- JDD 2016 w Krakowie (październik 2016) – Jak AR i VR pomogą w promocji Twoich produktów?
- Żary.tech #4 w Żarach (październik 2019) – Jak AR i VR pomogą w promocji Twoich produktów?
- Autor artykułów na temat Augmented Reality dla blogów technologicznych www.gomobi.pl, www.mobiletrends.pl
- Uczestnik wielu konferencji oraz targów IT w Polsce i Europie: JUG Zielona Góra, Mobile Trends w Krakowie, London Tech Week, CeBIT w Hanowerze.
- Wystawca na I Targach Mobilnych w Warszawie (marzec 2014)
- Gość specjalny audycji radiowej „Człowiek 2.0” w radiu TOK FM (sierpień 2016) – temat „Pokemon Go i rzeczywistość rozszerzona”
Potrzebujesz eksperta lub prelegenta w dziedzinie Augmented Reality?
Multimedia
Kongres Mobilny 2015: Augmented Reality – kolejna mobilna rewolucja? (Maciej Schmidt)
Augmented Reality (Rzeczywistość Rozszerzona) to wciąż niedoceniania działka branży mobile. Jak można to zmienić? Krótki poradnik jak przygotować aplikację AR która chwyci użytkowników za serca.
Na początek teoretyczne wprowadzenie do technologii Augmented Reality. Jakie są podstawowe obszary jej zastosowania? Co nowego może wnieść technologia AR w już używanych aplikacjach mobilnych? Prezentacja kilku (dobrych i złych) kejsów światowych, polskich oraz własnych rozwiązań AR.
Perspektywy rozwoju technologii na przyszłość. Na koniec wizja pełnej imersji w świecie AR możliwa, już teraz, dzięki np. goglom Google Cardboard.
JDD 2016: Jak AR i VR pomogą w promocji Twoich produktów? (Maciej Schmidt)
W ostatnim czasie przeżywamy prawdziwy boom na technologie Virtual oraz Augmented Reality dzięki pojawieniu się łatwo dostępnych „gogli” na telefon takich jak Google Cardboard czy Samsung Gear VR. Czy mobilne zwiedzanie odległych światów dzięki VR lub interaktywne prezentacje z wykorzystaniem AR wzbogacą niedługo naszą percepcję? Jak wykorzystać AR i VR w promocji Twojej firmy i przedstawieniu Twoich produktów? Przegląd dostępnych urządzeń VR. Analiza ich dobrego i złego użycia na podstawie rzeczywistych case study. Wskazówki jakich błędów uniknąć, aby kampania AR/VR odniosła prawdziwy sukces.
Pokemon Go i rzeczywistość rozszerzona. Mówią Magdalena Ostoja-Chyżyńska i Maciej Schmidt
Gra mobilna „Pokémon Go” miała swą premierę w lipcu 2016 i błyskawicznie podbiła świat. Do tej pory została ściągnięta ponad 130 mln razy. Skąd wzięła się jej ogromna popularność i w jakim kierunku będą rozwijać się technologie rzeczywistości rozszerzonej, będącej podstawą działania „Pokémon Go”? O tym opowiedzą Magdalena Ostoja-Chyżyńska i Maciej Schmidt.
- Data emisji: 2016-08-27 20:00
-
Audycja: Człowiek 2.0
-
Prowadzący: Jan Stradowski
-
W studio: Maciej Schmidt, Magdalena Ostoja-Chyżyńska
-
Czas trwania: 50:00 min.
“Jeden z dziesięciu” sezon 72, odcinek 9
Maciej Schmidt stanowisko nr 7
emisja 13 listopada 2012, TVP 2
Portfolio
Augmented Reality
i aplikacje mobilne
Rossmobile (2012)
Aplikacja prezentująca aspekty i możliwości zastosowania technologii Augmented Reality w działaniach promocyjnych sieci supermarketów drogeryjnych ROSSMANN. Aplikacja zajęła pierwsze miejsce w konkursie na innowacyjną aplikację mobilną Rossmobile_1.0. Wykorzystywana była później w wewnętrznych działaniach firmy.
FittAR (2015)
Koncept wirtualnej przymierzalni zaprezentowany podczas prelekcji o zastosowaniu AR w branży fashion na Geek Goes Chic Meetup w Warszawie.
Po zeskanowaniu modelki ubranej w specjalną koszulkę, w trybie Augmented Reality, można przymierzać na niej rozmaite części garderoby: t–shirty, sukienki, spódnice.
Stadion Narodowy AR (2017)
Kompleksowe wykonanie modułu 3D oraz AR w oficjalnej aplikacji mobilnej stadionu PGE Narodowy. Zawiera dokładny, realistyczny model 3D stadionu wraz z jego otoczeniem.
Model można oglądać z każdej strony w trybie 3D, wyświetlać punkty POI, sterować efektami pogodowymi, porą dnia, porą roku, animacjami na elewacji stadionu oraz ruchem ulicznym.
Po zeskanowaniu specjalnego znacznika, uproszczony model 3D wyświetla się również w trybie Augmented Reality.
MAGO AR Shopfitting (2020)
Rozbudowana aplikacja AR prezentująca asortyment wyposażenia i mebli sklepowych produkcji firmy MAGO S.A. Po wybraniu mebli z katalogu, można ustawić je w przestrzeni w technologii ARKit oraz ARCore.
Strona aplikacji: www.arshopfitting.com
Z aplikacją MAGO AR Shopfitting z łatwością zaplanujesz wnętrze swojego sklepu!
Wybierz odpowiedni regał z jednej z wielu kategorii produktowych dostępnych w aplikacji i zacznij wyposażać swój sklep w najnowsze rozwiązania lidera branży wyposażenia sklepowego firmy MAGO.
Aplikacja daje olbrzymie, wcześniej niedostępne możliwości ustawiania modeli regałów we wnętrzu Twojego sklepu!
To bardzo proste! Zainstaluj aplikację na swoim urządzeniu. Zeskanuj kamerą przestrzeń, na której chciałbyś umieścić nowe rozwiązania MAGO. Wybierz mebel z dowolnej kategorii i umieść go w wybranym miejscu. Dobierz kolor z palety dostępnych kolorów dla konkretnego rozwiązania. Złóż zamówienie w aplikacji i ciesz się nowym wystrojem sklepu oraz zadowoleniem Twoich klientów.
Aplikacja MAGO AR Shopfitting jest prosta w obsłudze nawet dla osób, które rzadko korzystają ze smartfonu. Po jej uruchomieniu w smartfonie lub tablecie automatycznie włącza się kamera. Obiektyw należy skierować na fragment sklepu, w którym miałby stanąć nowy mebel. Po krótkiej konfiguracji można rozpocząć wirtualne przymiarki sprzętów z szerokiej oferty MAGO.
W aplikacji występują 3 główne grupy produktów: regały sklepowe (podzielone na segmenty spożywcze, DIY, ogród), boksy kasowe – zarówno tradycyjne, jak i samoobsługowe oraz stojaki i stoły promocyjne. Każdy produkt jest opisany, a za pośrednictwem aplikacji można poprosić o więcej informacji. Po wyborze mebla można go dowolnie obrócić, obejrzeć z każdej strony, zwiększyć lub zmniejszyć i dopasować do sprzętów stojących obok.
AURA AR (2016)
Moduł AR rozszerzający funkcjonalność nowatorskiej aplikacji społecznościowej AURA. Po zeskanowaniu nadruku na specjalnej koszulce, w trybie Augmented Reality, można zobaczyć aktualny status social media jej posiadacza.
Polak swoim pomysłem zrewolucjonizuje światowy rynek mody?
Pierwsza marka modowa pozwalająca na rozpoznawanie się na ulicy. Tak o swoim najnowszym pomyśle mówi Maciej Białek. Wrocławski przedsiębiorca, który stworzył takie projekty, jak Pixers czy Screenshu.com, tym razem chce zrewolucjonizować rynek modowy.
Wczoraj oficjalnie zadebiutowała na rynku marka Aura. Modowy startup ze stajni Macieja Białka łączy nowe technologie z tradycyjnym biznesem odzieżowym. Wystarczy ściągnąć aplikację Aura, stworzyć własny wzór, który na zamówienie zostanie naniesiony na danym elemencie garderoby. Jest to znak rozpoznawczy, który zeskanowany(za pośrednictwem aplikacji) na ulicy przez innych pozwala na uzyskanie informacji o osobie ubranej w odzież Aury. Aplikacja Aura na smartfonie „skanuje osobę” dzięki czemu można dowiedzieć się czego aktualnie słucha, o czym tweetuje, czy ma ochotę na rozmowę a może jest bardzo zajęta. Dzięki temu społeczność Aury może się poznawać na ulicy i wchodzić w interakcje. Jak zapowiadają twórcy marki, w przyszłości prześwietlanie statusów innych osób noszących odzież Aury odbywać się będzie za pośrednictwem okularów.
– To pierwsza marka modowa, która pozwala nosić spersonalizowane ciuchy. Aura daje możliwość poznawania ludzi , których widzimy w okolicy, do których normalnie balibyśmy się podejść. Skracamy totalnie dystans wreszcie także offline a nie tylko online. W aplikacji osoba tworzy unikalny wzór ze zdjęcia, chwili, która oddaje kim jesteś. Staje się znacznikiem, który wykorzystuje technologie AR żeby wyświetlić w czasie rzeczywistym aure – chmurę z treściami z SM. To dzięki niemu przestajemy być anonimowi i wyrażasz światu to, co masz do powiedzenia i kim jesteś – mówi Maciej Białek.
Marka Aura w październiku zadebiutuje w Los Angeles. Ambitne plany obejmują szybką globalną ekspansję.
Grzegorz Marynowicz
Bankier.pl, 7 września 2016
streetAR – Kulturalny skaner miasta (2017)
Aplikacja stworzona w ramach hackatonu “HackArt” dla instytucji kultury. Powstała, aby zlikwidować problem wielkoformatowych reklam w przestrzeni publicznej. Poprzez wykorzystanie technologii AR, reklamy zamieszczone na budynkach są zastępowane znanymi malowidłami oraz dziełami sztuki.
Zamień swoje miasto w galerię sztuki, skanuj plakaty, kupuj bilety i baw się ze znajomymi.
Współczesne miasta są wręcz zanieczyszczone reklamami, które potrafią zasłaniać nawet całe elewacje budynków. Wyobraźcie sobie system blokujący reklamy (Adblock), który działa w realnym świecie!
Dzięki aplikacji mobilnej streetAR pozbędziesz się brzydkiej reklamy sprzed oczu, a nawet nauczysz się czegoś mądrego!
Aplikacja wykorzystuje technologię Rzeczywistości Rozszerzonej (AR) aby widoczne reklamy zastąpić znanymi malowidłami! Prawda że fajne? Czujesz się jak w galerii sztuki będąc w samym centrum miasta! Każda reklama może wyświetlać codziennie inne malowidło, więc skanuj je często. Za każde skanowanie zdobywasz punkty do rankingu. Baw się w skanowanie miasta razem ze znajomymi i poznawaj dzieła polskiej i światowej sztuki. Klikając na dany obraz możesz dowiedzieć się szczegółów na jego temat lub poznać biografię autora.
Aplikację streetAR możesz też wykorzystać jako kulturalny skaner miasta. Zeskanuj plakat o wystawie lub koncercie i dowiedz się więcej na jego temat. Możesz od razu kupić bilet na to wydarzenie, zobaczyć film reklamowy lub wyznaczyć trasę z miejsca, w którym się znajdujesz.
MedievAR (2016)
Prezentacja technologii AR w celu pokazania realistycznego modelu architektonicznego 3D. Aplikacja demonstracyjna pozwoliła wygrać przetarg na wykonanie aplikacji mobilnej dla Stadionu Narodowego w Warszawie.
PizzaAR (2014)
Gra oparta na technologii Augmented Reality polegająca na komponowaniu wirtualnej pizzy, poprzez dodawanie na nią trójwymiarowych składników. Stworzona i wyróżniona podczas hackatonu HackPizza dla PizzaPortal.pl.
Szukasz pomysłu jak wykorzystać Rzeczywistość Rozszerzoną we własnej firmie?
Żubr AR (2014)
Aplikacja Augmented Reality wykonana na potrzeby akcji promocyjnej piwa marki Żubr dla Kompanii Piwowarskiej S.A. Po zeskanowaniu plakatu, billboardu lub materiałów drukowanych, pokazywała się animowana postać żubra 3D oraz reklama wideo. W specjalnym trybie AR, po zeskanowaniu puszki z piwem pojawiał się żubr, z którym można wejść w interakcję i zrobić z nim zdjęcie.
TRANSKRYPCJA FILMU https://youtu.be/_USCwH5bdzk
Widzimy tutaj ekran tableta, na którym uruchomiona jest specjalna aplikacja, pokazująca na żywo to co widzi kamera urządzenia. Gdy aplikacja wykryje w polu widzenia specjalny znacznik, nakłada na niego np. film wideo lub model trójwymiarowy. W tym przypadku na grafice wyświetlany jest film reklamowy marki Żubr.
Kolejnym sposobem użycia technologii rzeczywistości rozszerzonej jest nałożenie na znacznik dowolnych modeli trójwymiarowych. Tutaj wyświetlana jest postać żubra, która może być efektownie animowana. Możemy wybrać czy postać będzie szła, biegła czy będzie odpoczywała. Daje to możliwości do stworzenia niezliczonej ilości gier lub zabaw z wirtualnym żubrem.
Znacznikiem rozpoznawanym przez aplikację może też być opakowanie produktu. W tym przypadku wokół puszki lub butelki piwa, spaceruje animowana, trójwymiarowa postać żubra. Na tej samej puszce może też być wyświetlany żubr, którego rozmiar możemy dowolnie zwiększać lub zmniejszać dopasowując go do swojego otoczenia. Za pomocą przycisku z aparatem możemy wykonać ciekawe zdjęcie z żubrem i następnie pochwalić się nim na przykład na Facebooku.
Znacznikiem mogą być też dowolne ulotki, plakaty lub inne materiały drukowane. Tutaj mamy przykład wykorzystania wafla pod kufel z piwem na którym wyświetlane jest animowane logo marki Tyskie, na innym waflu odtwarzany jest film reklamowy marki Lech lub widoczny jest dobrze nam znany animowany żubr.
Technologię tę można z powodzeniem zastosować do rozpowszechnionych już wśród klientów materiałów drukowanych, dodając do nich nowe treści multimedialne. Modele trójwymiarowe można umieszczać też na koszulkach, co może być doskonałą atrakcją przy organizowaniu eventów. Rozmiar znacznika nie ma znaczenia. Można więc pokusić się o animowanie wielkich billboardów umieszczonych w terenie.
Santa Claus AR (2013)
Pierwsza w Polsce aplikacja AR niewymagająca drukowanego znacznika. Stworzona w czasach gdy nikt jeszcze nie myślał o technologiach bez użycia znaczników jak ARkit lub ARcore.
Dzięki niej można umieścić animowaną postać Świętego Mikołaja na praktycznie każdym, płaskim obiekcie w swoim otoczeniu, np. na dywanie, na zeszycie lub okładce gazety. Następnie należy Mikołaja przeskalować i przesunąć dopasowując go do swojego otoczenia.
Z animowanym Mikołajem można wejść w interakcję i zrobić z nim zdjęcie. Wesołych Świąt!
Mobilny system szkoleniowy EUROrecorder (2013)
Realizacja wykonana dla sieci sklepów RTV Euro AGD – autorski system zwiększający poziom obsługi klienta przez doradców handlowych w sklepach stacjonarnych.
Sprzedawca podczas pracy był wyposażony w bezprzewodowy mikrofon połączony ze smartfonem, który rejestrował jego rozmowy z klientami. System mobilny magazynował nagrania w chmurze i przesyłał je bezpośrednio do szkoleniowca. Ten mógł na żywo reagować na błędy podczas rozmowy z klientem i oceniać jakość obsługi. Rozwiązanie zostało z sukcesem wdrożone w pięciu największych sklepach RTV Euro AGD w Warszawie.
Zarządzanie telebimami
i Digital Signage
Elektroniczny Program Zawodów Żużlowych
(2011 – teraz)
Autorskie oprogramowanie do obsługi wyścigów na żużlu. Służy do wyświetlania na telebimie LED bieżących informacji podczas trwania meczu żużlowego. Informacje są przygotowywane przez system w formie czytelnych plansz takich jak: prezentacja startujących drużyn, zawodników uczestniczący w biegu, informacje o zastępstwach i wykluczeniach, czasy biegów, bloki reklamowe, komunikaty od organizatora itp.
Oprogramowanie zostało z sukcesem wdrożone do obsługi telebimów na stadionach żużlowych w Zielonej Górze, Lesznie, Rybniku i Lublinie.
Elektroniczna Tablica Wyników Sportowych
(2013 – teraz)
Autorskie oprogramowanie do wyświetlania na telebimie LED bieżących informacji podczas trwania imprez sportowych. W ramach oprogramowania obsługiwane są wszelakie dyscypliny sportowe: koszykówka, piłka nożna, hokej na trawie, football amerykański, taekwondo, akrobatyka sportowa oraz na zamówienie dowolne inne. Informacje są wyświetlane przez system w formie plansz takich jak: aktualny wynik gry, prezentacja zawodników, informacje o zmianach, karach i kartkach, czasy przerw, bloki reklamowe, komunikaty od organizatora itp.
Oprogramowanie zostało z sukcesem wdrożone do obsługi telebimów na stadionach i halach sportowych w Zielonej Górze, Siemianowicach Śląskich, Rybniku i Lesznie.
SmogScreen (2018)
Autorskie oprogramowanie służące do wyświetlania na ekranie LED aktualnego stanu zanieczyszczenia powietrza. Odczyty czujników zanieczyszczeń są pobierane w czasie rzeczywistym z serwerów pomiarowych GIOŚ. Aktualizacja danych przebiega co godzinę. Dane oraz kolory symbolizujące poszczególne kategorie zanieczyszczeń są zgodne z zastosowanymi w aplikacji mobilnej Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska.
Oprogramowanie jest stale używane na telebimie „Monitoring Powietrza” zainstalowanym przed Urzędem Miasta w Zielonej Górze.
Tablica informuje o stanie powietrza
Jaki jest poziom zanieczyszczenia powietrza w Zielonej Górze? Wystarczy rzut oka na ekran nowej tablicy multimedialnej ustawionej tuż obok urzędu miasta. Proste symbole graficzne na bieżąco informują o jakości powietrza w mieście.
Najgorzej jest zimą, gdy do domowych palenisk, zwłaszcza starego typu, trafiają śmieci: od makulatury i szmat po połamane resztki starych mebli. Edukacyjne kampanie medialne oraz kontrole przeprowadzane przez miejskie służby stopniowo eliminują te naganne zwyczaje. Ale oprócz domowych kominów równie negatywny wpływ na poziom zanieczyszczeń w powietrzu wywierają samochodowe spaliny pochodzące z silników niespełniających rygorystycznych norm znanych pod nazwą „Euro 6”. Wszystko to razem sprawia, że wielu zielonogórzan obawia się o własne zdrowie. Naprzeciw tym lękom wyszło Zielonogórskie Towarzystwo Upiększania Miasta, które zaproponowało, aby z miejskich pieniędzy zainstalowano elektroniczną tablicę informacyjną, która będzie systematycznie „publikować” pakiet szczegółowych danych na temat najbardziej groźnych zanieczyszczeń.
Propozycja zyskała akceptację mieszkańców, którzy poparli projekt zgłoszony do konkursu realizowanego w formule Budżetu Obywatelskiego. […] Wartość kontraktu – ponad 109 tys. zł.
– Za te pieniądze wykonawca musiał opracować dokumentację projektową oraz dostarczyć i zamontować tablicę multimedialną typu LED, która będzie na bieżąco informować o stężeniu zanieczyszczeń w powietrzu – tłumaczy Urszula Podgajna, szefowa miejskiego Biura Ochrony Środowiska.
Tablica w formie wielkiego ekranu już stoi
Można ją podziwiać w okolicach urzędu miasta, przy ul. Podgórnej. Co kilkanaście sekund na ekranie wyświetlane są różnego typu dane liczbowe oraz kolory, które przyporządkowano różnym poziomom zagrożenia.
– Dane liczbowe pochodzą z automatycznej stacji pomiarowej nadzorowanej przez Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska, zlokalizowanej przy ul. Krótkiej. Aktualizacja danych przebiega co godzinę. Co ważne, dane oraz kolory symbolizujące poszczególne kategorie zanieczyszczeń są identyczne z danymi i kolorami zastosowanymi w aplikacji mobilnej Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska „Jakość powietrza w Polsce” – zapewnia U. Podgajna. […]
(pm)
Łącznik Zielonogórski, 18 stycznia 2018
Aktualny stan powietrza
w Zielonej Górze
Aktualny Indeks Jakości Powietrza
dla Zielonej Góry
Strony internetowe
i systemy on-line
Od ponad 19 lat tworzę profesjonalne strony internetowe. W moim portfolio znajduje się ponad 50 stron WWW dla wielu uznanych przedsiębiorstw, instytucji samorządowych oraz znanych osób ze świata sportu, kultury i sztuki. Największe realizacje to stale utrzymywane i aktualizowane strony dla:
- „Zielonogórskie Wodociągi i Kanalizacja” Sp. z o.o. (2005 – teraz) www.zwik.zgora.pl
- Sulechowskie Przedsiębiorstwo Komunalne „SuPeKom” Sp. z o.o. (2009 – teraz) www.supekom.pl
Rozwiązania dedykowane
W zakresie moich usług znajduje się również opracowywanie systemów informatycznych
na zamówienie, obsługa sterowników cyfrowych oraz mikrokontrolerów,
systemy rozpoznawania obrazu, elektronika i robotyka.
- System obsługi wodomierzowni, oprogramowanie do sporządzania zapiski wodomierzowej,
- System wspomagania rozliczeń za wodę, prognozowania i optymalizacji zużycia wody i ścieków,
- Mobilny system kontroli pracy odczytywaczy wodomierzy,
- Internetowy system wysyłki e-faktur z potwierdzeniem dostarczenia,
- Autorski, zaawansowany system obsługi map cyfrowych (GIS).
- Stanowisko pomiarowe płaskości liniałów kolejowych (2013) – Centrum Diagnostyki PKP S.A. w Warszawie,
- Stanowisko pomiarowe do certyfikacji i kalibracji toromierzy kolejowych (2011) – Centrum Diagnostyki PKP S.A. w Warszawie,
- LunchManager (2008) – system zamawiania obiadów dla pracowników ADB Polska Sp. z o.o. w Zielonej Górze.